Toteutin yhteistyössä Maa- ja metsataloustuottajain Keskusliiton MTK:n kanssa pitkäkestoisen somevalmennuksen järjestön vaikuttajajäsenille. Tavoitteena oli tarjota järjestön vaikuttajille pohjatietoa, työkaluja ja inspiraatiota omaan vaikuttamistyöhön ja sosiaalisen median kanaviin. Valmennus kesti yhteensä seitsemän kuukautta ja koostui kahdesta lähivalmennusjaksosta sekä välitehtävistä ja tiiviistä yhteydenpidosta koko valmennuksen ajan.
Someviestintää srategiasta käytäntöön
Valmennuksen ensimmäisellä lähijaksolla osallistujat tekivät itselleen somestrategian ja sisältösuunnitelman sekä ideoivat tulevien kuukausien sisältöjä. Lopputapaamisessa syvennyimme vielä sisällönsuunnitteluun ja ideointiin sekä käsittelimme kuvien ja videoiden käyttöä somessa, algoritmien toimintaa, maksullista mainontaa ja vuorovaikutuksen tärkeyttä. Lähijaksojen välillä tuin osallistujia heidän someviestinnässään sekä tarjosin säännöllisesti vinkkejä ja työkaluja sometyön avuksi.
Räätälöity valmennus
Valmennus perustui kehittelemääni strategisen someviestinnän menetelmään, joka koostuu Simppelistä somestrategiasta, Fiksusta sisältösuunnitelmasta ja Somettajan sisältöpajasta. MTK:lle räätälöin valmennuksen heidän toiveidensa ja tarpeidensa mukaan.
“Tämä koulutus on kyllä parhaita mihin olen osallistunut. Koulutuksen pitkäkestoisuus ja sinun jatkuva yhteydenpitosi meidän osallistujien suuntaan on ollut tosi hyödyllistä ja kannustavaa, kiitos!”
– Heini Katajisto, MTK:n somevalmennuksen osallistuja