Brändin kirkastaminen

Auttaa löytämään brändin ytimen ja antaa eväitä markkinointiviestintään.

Kaipaako brändisi kirkastamista?

Brändi on tunne, joka syntyy kaikesta siitä, mitä olemme organisaatiosta nähneet ja kuulleet tai sen kanssa yhdessä kokeneet. Brändi vahvistuu joka kerta, kun olemme sen kanssa tekemisissä.

Brändi ei ole pelkkää markkinointiviestintää. Organisaation näkökulmasta brändi on lupaus asiakkaalle, ja asiakkaan mielessä brändi rakentuu asiakaskokemuksen kautta.

Brändi on siis mielikuva, joka organisaatiosta syntyy asiakkaiden ja muiden sidosryhmien mielessä.

Brändi voi olla myös henkilö, ja henkilö voi olla brändi.

Brändi ei ole mitään päälleliimattua, vaan se toteutuu kaikessa, mitä organisaatio tai henkilö tekee. Tekojen lisäksi brändiä voi vahvistaa yhtenäisellä ja johdonmukaisella viestinnällä, värimaailmalla ja kuvituksella. Brändityön lähtökohtana on aina strategia ja arvot.

Brändikonsepti linjaa brändin ytimen ja antaa eväitä viestintään. Se auttaa asiakkaita ja muita sidosryhmiä hahmottamaan, millainen brändi on ja mitä se tarjoaa. Se vastaa kysymykseen: onko tämä brändi minulle?

Brändi rakentuu rakentamattakin, mutta jos haluat vaikuttaa siihen, millainen brändi on, brändityöhön panostaminen on välttämätöntä.

Räätälöity brändikonseptointi juuri sinun tarpeisiisi

Autan yrityksiä ja muita organisaatioita sekä henkilöbrändejä kirkastamaan ja rakentamaan brändiään sekä suunnittelemaan (markkinointi)viestintätoimenpiteitä, joiden avulla haluttu mielikuva sidosryhmien keskuudessa vahvistuu.

Viestinnän brändikonseptointi sisältää:

  • tavoiteposition määrittelyn
  • viestintästrategian laatimisen
  • bränditarinan kirjoittamisen
  • ydinviestien kirkastamisen
  • monikanavaisen viestintäsuunnitelman
  • viestintätoimenpiteiden alustavaa ideointia
  • viestinnän toteuttamista
  • brändi-ilmeen suunnittelun ja brändikäsikirjan

Olen auttanut sekä yksinyrittäjiä että isoja yrityksiä brändin kirkastamisessa.

Ota yhteyttä, niin suunnitellaan juuri sinun tarpeisiisi sopiva palvelupaketti!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.